dinsdag 13 september 2011

Echt Gonnie

Gisteren een echte kutdag gehad met een diaree die ik nog nooit eerder zo zwaar heb meegemaakt. De hele dag uitgeput op bed met gelijk zorgen ivm de kanker er naast: hoe lang houdt iemand het uit met een zwakker lichaam?
En dan kom ik op de verklaring van mijn titel van dit stukje. Gonnie heeft me echt 100% gesteund en geholpen. Je zou kunnen denken dat hulp bij ziekte normaal is en dat is ook wel zo.maar ze heeft echt verdomd veel dingen gedaan die hoog op de 'ViezeHulpLijst' staan. Ook midden in de nacht staat ze klaar voor mij. Zelfs dingen die ze normaal gesproken liever aan mij overlaat regelt ze gewoon. Ze vraagt de zorg in van de Buurtzorg uit Akkrum over welke medicijnen het best gebruikt kunnen worden. Ze regelt dat hier een arts langs komt die me bekijkt en ook medicijnen geeft. En het beste wat ze doet is dat ze me 'dwingt' steeds het goorste medicijn te slikken: ORS. Probeer nooit diaree te krijgen wat dan staat je wat te wachten!

Hoe dan ook, een dag echt diep ziek geweest en nu voel ik me al weer een stuk beter. Net een licht ontbijt gehad en zit nu lekker buiten dit te typen. Ik weet zeker dat als Gonnie dit leest ze er haar opmerkingen over zal hebben. (echt heeeeel toevallig loopt ze nu langs me heen om te vragen of ik een keer iets aardigs over haar zal schrijven. Ze loopt gelijk door naar de badkamer om kleren te wassen)

Dit is dus een stukje dat laat zien hoe snel ik ben opgeknapt met hulp van Gonnie. Lees ik vanmorgen ook een sms'je van Eelke. Dat hij en Geri me sterkte wensen en voor me zullen bidden.... Iedereen weet hoe ik erover denk maar laat me dit zeggen: het is wonderlijk dat die medicijnen zo goed werken. Bedankt Voor je medeleven Eelke.

2 opmerkingen:

  1. fijn om te horen dat het weer wat beter gaat met je, en ik hoop voor jullie alle bij dat de reis weer snel opgepakt wordt, om dan weer lekker te genieten van alles daar. we zullen voor jullie blijven bidden want je ziet zelf gerit jan dat het helpt, spreek me nou niet tegen zet je hard maar open groetjes suze en rien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superfijn om te horen dat het wat beter met je gaat. En wat heb ik een lieve mama he?

    BeantwoordenVerwijderen