maandag 1 augustus 2011

Barcelona (deel 3)

Barcelona is dus een prachtige stad maar er komt een keer de tijd om weg te gaan naar dat kouwe en natte Heerenveen. Voordat ik ga vertellen over de ruzie die ik had in het vliegtuig naar huis eerst nog wat leuke, algemene dingen vertellen over wat we meemaakten daar.
We zaten na een paar kamerveranderingen dus in een prachtige kamer met een balkonnetje om wat te roken. Meestal zaten we tegen 10 uur daar van de rest van de dag te genieten van de afgelopen dag en kijken naar het sportveldje voor jeugd om te voetballen en basketballen. En er stond juist in dit weekend, helaas buiten ons zich een podium waar keiharde punkrock werd gespeeld. Tot diep in de nacht met tussenpozen. Heerlijk ontspannend maar dan wil je na een paar uurtje genieten naar bed om te rusten en te slapen. En dan gaan die rotzakken gewoon door. Ik had er heen kunnen lopen en ze te verbieden nog herrie te maken maar er stonden te veel mensen die zeker niet naar bed hoefden. En mijn Spaans is ook niet goed genoeg om ze iets te verbieden. Dus in de warmte maar de terrasdeurtjes dicht en slapen. Proberen te slapen. Even daar op dat podium een drankpauze en dan weer met die drankresultaten verder stampen. We hebben het die 2 concertnachten overleefd. Leuk was trouwens te zien dat er veeeel politie was en zelfs achtervolgingen onder ons balkon inzetten. Heerlijke stad Barcelona!
Ook de tapas in lekker. Steeds weer andere terrasjes opzoeken en zo goedkoop en lekker mogelijk eten. Ook bij de Starbucks is weer eens lekker om een ECHTE cappuccino te drinken. Gelukkig kon ik dealen met Gonnie dat we het een paar keer deden als zij maar moch winkelen bij de Spaanse Rituals en Desiquall. Volgens haar zelf waren die stapels kleren helemaal niet duur. De eindprijs heb ik gelukkig nooit gezien.
Jullie zullen het niet geloven maar sommige mensen vinden mij eigenwijs; ik wil en doe te veel. Toch ben ik een ochtend verrekte moe geweest. Waarschijnlijk mede veroorzaakt door de uren durende massage die ik Gonnie iedere nacht geef maar dat wil zij niet weten. Zij vindt dat ik andere dingen te veel doe. Hoe dan ook: een moeilijke ochtend gehad maar die heeft niet lang geduurd.
En dan de ruzie met de stewardess in het vliegtuig naar huis. En dat lag natuurlijk niet aan mij! Gon en ik hadden een plekjes gereserveerd, ik aan het gangpad, dan dan kan ik mijn benen wat strekken. De stewardess leidde ons helaas naar andere plaatsen: Gonnie in het midden en ik tegen het raampje. Ach, 2 uurtjes vliegen, het moest maar. Gonnie wilde echter bij het raam en ik dus op haar officiële plek. Of ik maar wilde wisselen. 'Neu', zei ik,"mijn vrouw wil bij het raampje'. Of we tóch maar wilden ruilen 'Neu', was steeds mijn antwoord maar ze bleef maar doorgaan. Ik was het zat en duwde Gon naar het raam en ging in de middelste stoel zitten hopend dat de terroristenbrigade zou komen. De dame in het leuke pakje gaf het helaas op met treurige ogen. Het hele vliegtuig ademde weer: het had ook even tijd gekost.
Gelukkig kwamen we 2 uur later aan op Schiphol om te genieten van het Hollandse weer. Gelijk dus planning van de volgende vakantie waar het wel droog en warm is: Indonesië!

2 opmerkingen:

  1. Droog? Dat weet je niet;) Is het geen regenseizoen in Bali? Maar jullie hebben het leuk gehad volgens mij:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is toch wat dat men tegenwoordig niet eens rekening wil houden met vermoeide vakantiegangers en ze trakteert op een nachtelijke bak herrie :).

    Tsss wat heeft zo'n stewardess er nou meer of minder om of jij naast het raampje zit of Gonnie?

    Enneh... een uren durende massage? Doe mij zo'n man.

    Indonesië? Wow. Lijkt me 10x leuker dan Barcelona. Hoewel,schorpioenen en slangen?

    BeantwoordenVerwijderen