zaterdag 27 augustus 2011

Hellen

Bij het blog van 'En wat nu verder' kreeg ik een mooie reactie van Hellen. Je had Gonnie en mij zien zitten toen we zaten te wachten op het gesprek met de oncoloog. Het bleek dat je vader ook kanker bleek te hebben maar dat de chemokuur moest worden uitgesteld ivm een coma. Vreselijk.
Maar, ik weet niet wie je bent. Voor jou niet te begrijpen misschien maar de enige vrouwen die ik onthoud zijn mijn (ex|)vriendinnen. Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt.
Maar ik wil wel graag weten wie je bent en hoe we elkaar kennen. Ben je een verpleegkundige van de Tjongerschans? Een moeder van een kind die bij mij op school in mijn groep zat? Misschien een vriendin van een vriendin? Of tóch een 'geheime' vriendin.

Stuur me een alsjeblieft een mailtje zodat ik er achter kan komen wie je bent, geejeefaas@gmail.com is mijn emailadres.

1 opmerking:

  1. Hallo Gerrit Jan,

    Heerlijk ik heb... wat ik nooit verwacht had, een hoofdtitel te pakken! Hellen.

    Nee je kent me niet. Maar we gaan elkaar vast zien!! Door heel veel intens internet af te struinen, kwam Gerrit Jan iedere keer voorbij.
    Ik las je stukjes en dat greep mij aan.
    Vergeleek het constant met mijn vader.

    Mijn vader kreeg in oktober 2010 last van onregelmatige stoelgang. Dokter..endoscopie en ja hoor daar zat een tumor. Hij heeft jaren geleden een hartoperatie gehad, hierdoor bloedverdunners, dit moet je toch zoveel dagen laten staan voordat er een operatie geprikt werd. Operatie en jippie het was helemaal goed gelukt 6 december 2011. Helaas kreeg pa een naadlekkage en heeft hierdoor 11 weken in coma gelegen op IC Tjongerschans. Iedere dag konden we te horen krijgen dat de behandeling niet aan zou slaan. We waren aan het overleven met als onderwerp complicatie. Kanker kwam even niet in ons hoofd voor.
    In deze weken kregen we te horen dat de tumor goed verwijderd was, maar dat er 4 klieren besmet waren met die rotcellen. Eigenlijk wel adjuvante chemo...maar dat kan nu niet.

    Pa heeft na de operatie wel constant aangegeven dat hij zich niet goed voelde, dus wij waren teleurgesteld dat er niet eerder actie ondernomen was. dr. de Wit was degene waar we het liefst even tegen aan wilden schoppen.

    Wonder boven wonder kwam papa eruit.
    Hij heeft opnieuw moeten leren lopen, en het gaat nog heel moeizaam. Hij traint zich van het verstand bij de Fysio.

    In april werden we met de neus op de feiten gedrukt dat er weer naar de kankercellen gekeken moest worden.
    Het CEA liep op. Shit. CT scan niets aan de hand, maar door de Petscan kwam er een hotspot op de linker leverkwab naar voren.
    Hij heeft nu chemotherapie. En dan als alles aanslaat misschien een operatie aan de lever.

    Gerrit Jan kwam overeen met darmkanker uitzaaiing lever Tjongerschans, ongeveer dezelfde periode.

    11 augustus papa voor het eerst chemo.
    Ik ben met hem meegegaan en mijn moeder uiteraard ook.

    en toen zag ik jullie zitten en ik dacht Gerrit Jan van de Weblog met dezelfde spanning....

    Ik ben altijd apothekersassistente geweest, maar run sinds 10 jaar mijn eigen horecabedrijf met chaletpark en sinds 3 jaar een arrangementenbureau in Doldersum.

    Wij werden 13 december opgeroepen dat papa de nacht na de perforatie niet zou overleven.

    Hij is er nog....en al die hordes die we op ons pad krijgen... daar springen we gewoon overheen. Dat je weet dat er iets in je lichaam zit wat gekoppeld is aan dat stomme woord Kanker, daar laten we ons niet zo snel door uit het veld slaan......toch Gerrit Jan.

    Nou ik ben dus Hellen, die van dichtbij is geconfronteerd met een dierbaar iemand met darmkanker en uitzaaiing lever.....en jouw weblog sprak me aan!

    Fijn dat jullie nog een reis gaan maken.
    Waarom ben je niet naar Duitsland gegaan second opion.

    Slaap lekker ik mail je snel weer!

    BeantwoordenVerwijderen