maandag 8 augustus 2011

Einde chemokuur, wachten op donderdag


Nu zijn de 6 chemokuren klaar en is de laatste dag van deze kuurperiode begonnen. Vanmorgen vroeg op gestaan want 9.15 moest er worden gescand. Voor die zeer eenvoudige scan was het vreselijk acht ik te weten. Bij mijn vorige kuur had ik thuis 1 liter vloeistof naar binnen moeten werken wat een echte kotsweg leek. Ik dus gisteren met vieze ogen mijn eerste slokje nemen uit deze fles en tot mijn grote verbazing en vreugde smaakte het naar water. En ik verzeker jullie dat zoiets lekker smaakt als je iets anders verwacht. Maar vlak voor de scan kreeg ik ook nog een halve liter aangeboden en ik zat gelijk in mijn slachtofferrol. Het zal nu toch niet gebeuren dat ze alle rotsmaken in deze fles hebben gestopt? Na de eerste slok zat ik gezellig wat te kletsen met medeslachtoffers maar als jullie me kennen: als ik me kut voel ga ik niet gezellig praten met andere enge mensen die wazige oogjes hebben. Dus: de contractvloeistof was geen enkel probleem.

Fluitend achter 2 knappe zusters aangelopen (cup B en cup C). Ze kleden me uit bij de scanbuis, helaas alleen overhemd en broek een beetje te weinig naar beneden, en stopten me voor 2 minuten in de buis. 'Klaar, kleed u zich maar weer aan maar u heeft u moedig stand gehouden'. Zonder persoonlijke prijs van de zusters.

Maar nu: Er komt er een spannende week waarin wat meer duidelijkheid over mijn toekomst zal zijn. Wat zal de oncoloog donderdag zeggen. Goed nieuws? Slecht nieuws? Of zoals ik haast verwacht dat er niks echt duidelijks zal komen. De onzekerheid zal zeker niet weg zijn als we uit zijn kantoortje stappen. Wat ik wel weet is dat er een paar adviezen van hem kunnen komen. Misschien eerst nog 3 chemokuren volgen en dan verder zien? Of geljk door naar het lagere niveau wat betekent dat ik een stap lager ga kuren? Of misschien alleen pillen blijven slikken? Of gewoon rust nemen omdat de uitslagen positief zijn. Dat laatste hoop ik natuurlijk want dan voorlopig geen infuus en pillen meer.

Donderdag weet ik meer.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten