zaterdag 27 augustus 2011

Gewoon een zaterdag

Deze zaterdag hebben Gonnie en ik omgezet in een echt 'niksdoendag'. Dat betekent dat Gonnie slaapt, rust en IPad en dat ik dus de boodschappen doe en aan dit blog te werk. Heb er net al 2 nieuwe gemaakt maar heb toch nog tijd een (on)belangrijke dingen te vertellen. Die soms al oud zijn maar die ik toch graag in dit dagboek zet.

De spannendste was de dag dat mijn ouwe vriendin Hinke weer even kwam om haar bril op te halen die ze de eerste keer had vergeten. Ze was toch in de buurt dus goed gepland. Met Gonnie erbij leuke uurtjes gekletst. Maar er was een moment dat ze weg wilde en ik zou haar er wel even uitlaten. Bij het opstaan werd ik wat duizelig en ging weer even zitten. Dacht ik. Terwijl ik ging zitten viel ik ineens flauw en belandde op de vloer, even een paar seconden weg van de wereld. Arne Jan en Gonnie konden me gelukkig weer snel óp de stoel krijgen.
Nadat Hinke was weggegaan hoorde in van Gonnie dat ze erg was geschrokken; of ik haar straks even wilde bellen hoe het ging. Maar ik moest nog met mijn eigenwijze kop eerst weg naar de othopeed voor de nieuwe brace om mijn pols. Pas daarna even gebeld en gerustgesteld.

Ma, Jetty, Arne Jan zijn vorige week bij het graf van pa geweest in Sneek. Natuurlijk en bij hem zijn maar ook om vooral ma en Arne Jan wat te laten wenen aan het idee wat er straks met mij gebeurt. Bij pa's graf even over hem gekletst en toen naar de urnenmuur gegaan. Gelukkig heel rustig gepraat over wat er staat te gebeuren en wat zij van die muur vinden. Ik vind het een saaie muur en de anderen wezen me op die 'begraafplekken' waar je ook urnen kunt plaatsen. Nog nooit eerder geweten dat zoiets bestond maar iedereen daar, met mij en Gonnie erbij, denken dat zoiets het best bij me past.

Gon en ik gaan dus straks dik 2 weken naar Indonesië. Daarover later maar de voorbereiding is niet eenvoudig. Nu zijn we zover dat de vlucht klaar is en begin volgende week beslissen we over de 3 verschillende hotels die we op Bali zullen nemen. Maar zorg ervoor dat je niet medicijnen slikt of gewoon ziek bent als je een ander land instapt. Er moeten verklaringen van de huisarts aanwezig zijn, diverse speciale paspoorten, melden aan de vliegmaatschappij dát je medicijnen hebt want dan kan je 5 kg meer meenemen en dat er een rolstoel meegaat met die en die afmetingen. Ben benieuwd, weet het haast wel zeker dat we dingen zullen vergeten. Schrik dus niet dat het nieuws komt dat er illegalen drugs zijn vervoerd naar Indonesië of dat er terroristen zijn aangehouden op Bali.

Vanavond naar swingend Sneek om mijn beste 'bro' die gaat optreden in café De Wijnberg achter de Marktstraat. Heerlijk Arie  weer eens te zien vlammen op zijn gitaar in de band Just No Knock. Ik hoop dat ze mijn favoriete nummer 'Comfortably Numb' weer eens zullen spelen. Wordt natuurlijk met mij, Gonnie en Jetty erbij heel gezellig. Heel persoonlijk misschien maar hoop te praten met Peter, een vriend van Arie. Hij en zijn vrouw zitten in hetzelfde schuitje als Gonnie en ik. Ook zij hebben het moeilijk en dan is het 'leuk' elkaar weer eens te praten al vrees ik voor het moeten schreeuwen om elkaar te verstaan. Alleen al voor Peter hoop ik binnenkort weer een pokeravond te kunnen organiseren.

Volgende week hier een ander denksporttoernooi. De schakers van schaakclub Rijs e.o. zullen dan vechten om kampioen te worden. Dit jaar zal ik eens mijn best doen.

3 opmerkingen:

  1. Hee man,

    Super dat je er was.
    Enuh.... we hebben het gespeeld, en hoe!!
    Erg goed ( moest ook wel even aan je denken tijdens de solo..).
    En na de laaste noot???
    Nog nooit meegemaakt... riepen ze mijn naam hahahha. ( ga vaker aan je denken als ik het speel)

    Je Bro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geschrokken was ik ja. En het deed me weer eens beseffen dat je toch wel echt heel ziek bent.
    Als ik bij jullie ben dan merk ik daar verder weinig van. Gelukkig voel je je momenteel goed.
    Ik hoop dat dat nog heeeeel lang zo zal blijven.

    Het was ook leuk om kennis met Gonnie te maken en je zoon te zien.

    Hebben jullie die bril ondertussen al gevonden? :).

    Ik hoop dat je een fijn schaaktoernooi zult hebben morgen.

    Liefs, Hinke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had jammer genoeg (of niet) al een bbq achter de rug en de nodige sapjes. Had wel in de kop om even met je te praten maar ja....Vond het wel geweldig dat je er was en wat betreft die pokeravond; bereid je maar voor want ik wil om grote geldbedragen spelen en ben absoluut in vorm!! All In! ha ha

    BeantwoordenVerwijderen