dinsdag 6 december 2011

Slecht

GJ had zelf dit blog willen schrijven, maar helaas lukt het niet meer. Sinds het laatste blog nam hij zich steeds voor om zelf een stukje te schrijven, maar het kost hem te veel energie.
De toestand is niet rooskleurig al proberen we wel de positieve momenten eruit te halen.
Momenteel is de situatie als volgt. De koorts blijft nog steeds weg, maar GJ zijn krachten nemen af. Hij ligt bijna de hele dag in bed en soms even in de stoel. Het eten is een probleem. Hij eet niks meer en probeert nog wat pakjes astronautendrink te drinken. Dit kost hem zoveel moeite en zonder dat eten nemen zijn krachten per dag af. Een ander probleem is het slapen. Hij krijgt sterke slaappillen en mag er twee per nacht. Helaas slaapt hij dan nog niet.
Dit put hem ook uit en is overdag dan erg moe. De kwaliteit van leven gaat met grote sprongen achteruit en de moed zinkt ons in de schoenen. GJ wilde het opgeven, maar na een gesprek met Arne Jan wilde hij toch nog wat proberen. Toch meer pakjes drinken en hopen dat die hem wat meer kracht geven. Hij wil eventueel overgaan op sonde voeding, maar ook dat is de vraag of dat goed gaat. We hebben regelmatig contact met onze huisarts en bespreken wat voor kant we opgaan en die GJ wil opgaan.
Het zijn niet positieve berichten, maar GJ blijft vechten. Moeilijk om te zien dat vechten. Hij wil nog wel maar zijn lichaam is op.
Zo is de toestand op dit moment en we wachten dus nog even af.
GJ heeft veel rust nodig en dus nauwelijks behoefte aan bezoek. Ik hoop dat iedereen daar begrip voor kan opbrengen.
Nu tot zover dit moment.
Gonnie

5 opmerkingen:

  1. Lieve Gerrit Jan en Gonnie.

    Wat is dit ontzettend zwaar. Ik wens jullie heel veel kracht.

    Liefs en hele dikke knuffel. Hinke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee lieverds!

    Ik denk aan jullie! Heeeeeeeeel veel sterkte!

    Dikke kus van Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, Gerrit Jan, ik vind dit heel erg.
    De koorts heeft veel impact op je lichaam gehad. Uiteindelijk geeft voldoende rust, en eten energie. Potverdrie!
    Ontzettend veel sterkte en ik hoop dat er ineens iets is, waardoor je toch energie krijgt.

    Hellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind dit zo erg....., ik was er gisteren en we hebben met moeite wat zitten praten.
    ik wil toch graag even langskomen, maar zal eerst wel even via gonnie whatuppen.
    Cora komt morgen voor de boodchappen. Ik hoop dat je die rotzooi toch wil eten, probeer het wel.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Gonnie en GJ.

    je weet het 1 telefoontje weg.

    veel sterkte

    Rennie

    BeantwoordenVerwijderen