donderdag 15 december 2011

Afscheid!

We gaan de laatste dagen in met GJ en alles staat in het teken van afscheid nemen. Zijn lichaam kan niet meer, maar zijn geest is sterk. Hij heeft nog heldere momenten, waar alles in het teken staat van goed achterlaten. Goed afscheid nemen van vrienden en familie. Dingen nog uitspreken, regel dingen voor de begrafenis.
Onvoorstelbaar om dit te zien!
Gisteren nog macaroni gemaakt met zijn zoon. Ik bedoel GJ zijn bed in de keuken en zijn zoon volgt zijn instructies op. Jammer genoeg eet hij niet meer, maar hij zat er toch gezellig bij. Hij gebruikt hiervoor zijn laatste krachten, want het is duidelijk, het zijn zijn laatste krachten!!
De familie komt zo, om mij te ondersteunen en vooral GJ nog een paar fijne dagen te geven. Fijn dat dit zo kan en dat hij omringd door mensen die van hem houden zal gaan.
Mensen die wat hebben opgestuurd hebben voor in de boom bedankt!!
Hij geniet er zo van en mensen die dat nog willen doe het snel. Anders kan het niet meer!
Gonnie

5 opmerkingen:

  1. Hallo Gerrit Jan en Gonny,

    Zit een hele tijd voor het scherm, maar er komt niets uit. Weet niet wat ik moet schrijven.

    Je humor is altijd bij je gebleven.
    Weet je nog dat kaarsje, dat je aanstak tijdens de schaakpartij. Dat kaarsje zal altijd in mijn gedachten blijven branden. Dat zal ik nooit vergeten.
    Wij hopen dat je de tijd die je nog krijgt, mag en kan genieten.

    Trienke en Chris en een pootje van Sydney

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas kan ik jullie niks sturen dus daarom via deze weg: (misschien kan het er nog bij in de boom)

    Lieve Gerrit Jan bedankt voor je wijze woorden, soms wat hard maar altijd doorspekt met je geweldige humor.
    Ik ben blij dat ik je een beetje heb mogen leren kennen!

    Geniet nog van de tijd die je bij Gonnie, Arne Jan en de rest van je familie mag zijn.

    Ik wens je een goede reis!

    Een warme knuf voor jou!

    Liefs Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Gerrit Jan en Gonnie.
    Denk aan jullie en aan alle mensen die van jullie houden en afscheid moeten nemen.
    Liefs en dikke knuffel. Hinke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vader van Arne Jan,

    Ik wens je een goede reis ! Doe de engeltjes de groeten van me ; )

    Alle mensen om jou heen wens ik veel kracht, troost en liefde toe !

    Sandra (taxivriendin van Marjo)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke dagen.
    Jullie zijn voortdurend in mijn gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen