dinsdag 1 februari 2011

Arne Jan en dr.Gorter

Nu een stukje over de actie van Arne Jan. De eerste dagen waren natuurlijk verrekte moeilijk voor hem, veel terechte kwaadheid en terecht verdriet maar hij nam daarna gelijk actie: Veel uren bezig op internet om alles te vinden over kanker en vooral natuurlijk hoe je dat kan genezen. Arne Jan ontdekte het volgende artikel wat ongeveer hier op neer komt:
Gorter ontwikkelde de behandeling van kanker met behulp van dendritische cellen, in samenwerking met professor Wolfgang Köstler van de universiteit van Wenen en professor Hinrich Peters van de universiteit van Göttingen. De dendritische cellen zijn vitaal voor het herkennen en bestrijden van kanker, omdat ze systematisch alle cellen van het lichaam aftasten op zoek naar afwijkingen. Gorter: ‘Wanneer ze een abnormale cel ontdekken, verplaatsen ze zich bliksemsnel naar de dichtstbijzijnde lymfeklier, waar honderdduizenden killercellen als in een kazerne liggen opgeslagen. Deze trekken erop uit als ze daartoe worden geïnstrueerd door dentritische cellen, als generaals die het leger aansturen.’  http://nl.odemagazine.com/doc/0089/Warmlopen-tegen-kanker/

In een gesprek met de chirurg Klinkert met Gonnie, Arne Jan en ik, meldde Arne Jan wat hij had gevonden en dat hij het een goed middel vond om bij mij te gebruiken. Klinkert luisterde aandachtig en vroeg Arne Jan hem een afdruk van die manier van behandeling te geven. De dag erna kwam hij met een stel geprinte blaadjes en legde me uit waar het precies over gaat in die theorie:
Ik luisterde, las het later door en dacht gelijk, wantrouwig als ik ben, dat die dr. Gorter natuurlijk zo'n dokter is die wanhopige mensen met een dodelijke ziekte te veel hoop geeft en er een hoop geld aan wil verdienen. Het was vooral de prijs van 10 behandelingen, 30.000 euro maar liefst die mij geen goed gevoel gaven.
Toch de volgende dag bij een onderzoekje van dr. Klinkert de papieren gegeven en hij zei dat hij het 'vandaag tussen de operaties zal bekijken'. Jaja, hij bedoelde natuurlijk dat hij gelijk een prullenbak zou zoeken. Dacht ik. Tot mijn grote verrassing kwam hij een dag later bij me alleen om daar wat over te zeggen. Dat hij, na het lezen van het artikel het gelijk serieus had besproken met collega's en hij kwam tot de conclusie dat het niet onverstandig zou zijn er meer over te weten komen. Het bleek dat het UMC (Utrecht Medisch Centrum) ook met dat project van Gorter had gewerkt al waren ze er een paar jaar geleden mee gestopt.
Nadat Arne Jan dr. Gorter opstartte begon het molentje te draaien. Wiebe heeft 'zijn connecties' in de hogere en duurdere kringen, heeft dus ook vrienden die ook zeeeer veeeel geld (= chirurg, oncoloog, internist ed.)(geen verpleegsters, koffiedames en schoonmaker oid) verdienen in een ziekenhuis. En hij bood aan deze zaak serieus te laten onderzoeken. Ook het stoppen van het Gorter-project van het UMC zal hij onderzoeken. Nu loopt dit allemaal nog maar wie weet wat er uitkomt.
Als slot van dit verhaal moet ik nog iets zeggen over wat me gebeurde tot ik de laatste dag in het ziekenhuis gebeurde toen in onder de douche was. Dr. Klinkert wilde even 'het beste wensen' en me nog iets vertellen. Hij had het weekend geborreld en aan de klets geraakt met een vriendin en dr. Gorter was aan de orde gekomen. En die vriendin had uit eigen (indirecte) ervaring positieve zaken over hem te vertellen.
We zien wel wat de reactie zal zijn van de oncoloog dr. van Rees.

1 opmerking:

  1. Foekje en Rennie5 februari 2011 om 20:07

    Snap je argwaan wel een beetje, vooral als er veel geld betaald moet worden. Maar je weet de wonderen zijn de wereld niet uit en wie weet. We hebben je ook wel van Pietsje vertelt, die kreeg geen 4 weken meer en heeft toen een experimenteel medicijn (UMG)gekregen en nog 9 jaar gekregen.
    En voor de rest is het natuurlijk afwachten.

    BeantwoordenVerwijderen