maandag 4 juli 2011

Eind 4e kuur en begin 5e

Eindelijk weer tijd en zin om het blog voller te maken. En dat is leuk want er zijn veel goeie dingen te vertellen.
Als eerste natuurlijk het verloop van de 4e kuur waar we erg tegenop zagen. De vorige ging immers totaal verkeer dankzij de obstipatie waar we niet op hadden gerekend. Veel vermoeidheid en zelfs een paar dagen opgenmen. Gelukkig ging het toen beter, we konden os. zelfs naar Hamburg om The Wall van Roger Waters te bewonderen. Ook en weekje Putten ging erg goed maar deze verslagen kan je eerder wel lezen.
Maar deze 4e kuur ging erg goeds, zelfs in de eerste dagen nauwelijks last van obstipatie omdat we er goed op waren voorbereid. Vraag niet aan mij welke pillen ik moet slikken en hoeveel drankjes ik per dag verorber. Een hele ontspannen tijd gehad met veel leuke en gewone zaken. Heb weer veel kunnen regelen.
Maar nu het begin van de 5e kuur. Zal het weer zo goed gaan als de vorige? Ik heb inmiddels geleerd dat NIKS zeker is bij chemokuren. Maar het mooiste begon maandag tijdens het 4 uur durende infuus: dr. van Rees kwam langs voor zijn geplande gesprekje. Mijn eerste vraag aan hem was iets wat al een tijd in mijn hoofd zweefde en waar ik wat meer duidelijkheid wilde hebben. 'Hoe hoog (liever hoe laag) is mijn CEA-waarde nav de bloedonderzoeken die vrijdags zijn genomen?'. Hij bladerde even kort door de map en had een prima antwoord: 'We begonnen met 499. Daarna daalde het naar 169 en nu meneer Faas staat het op 27!'
Wat betekent dat nu precies? Niks definitiefs maar in ieder geval reageert het lichaam erg goed en geeft meer vertrouwen voor de 'rest van mijn tijd'. De kans is nu groter dat ik langer kan genieten van alles. Ik wil os nog meemaken dat Oranje weer Europees voetbalkampioen wordt. Wie weet, ik zal mijn best doen ze aan te moedigen met oranje t-shirt of toeter voor de tv.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten