dinsdag 4 oktober 2011

2 oktober Mannendag

Gelukkig lig ik weer eens in het ziekenhuis dus tijd genoeg aan het blog te werken. Heb diverse dingen om te schrijven in diverse blogjes dus pak iets te drinken en te snacken.

Arie en ik waren al een tijdje bezig geweest de nieuwe Mannendag te organiseren. Voor de duidelijkheid, een dagje uit voor Mannen voor Mannelijke Dingen zónder die verder best leuke vrouwen. Deze keer wilden Arie en ik een skûtsje gebruiken van Roelof, een gemeenschappelijk kennis/vriend. Maar er kwam steeds iets tussen. Ach, geen probleem want 'dat skûtsje komt wel een andere keer'. Toen werd het ineens dinsdag en zag ik op de weervoorspellingen dat het een heerlijk weekendje zou worden. Gelijk contact met Arie, hij bellen met Roelof de schipper of het nog mogelijk was het skûtsje te gebruiken en ik tsjekken bij de Heren des Familie of ze die zondag wel konden en/of wilden dobberen op het Sneekermeer. Zoals gehoopt maar ook verwacht kon bijna iedereen. Bert had helaas andere afspraken en ook Leen moest afzeggen. Ik had eerlijk gezegd afzeggingen verwacht in verband met het feit dat zondag een HeiligeDag is voor sommige Mannen. Ik noem van deze groep geen namen en ze wonen heus niet allemaal in Ermelo!

De dag zelf: Iedereen op tijd achter het Frisogebouw aan de Houkesloot, zeilen omhoog, diesel even aan, zwaaien naar huilende vrouwen en kinderen(4) en op naar het woeste water. Gelukkig was het een lekkere warme dag dus kleren uit en net doen alsof je de vrouwen in andere bootjes niet ziet. Je probeert op zo'n moment eens omhoog te kijken, aan een touw te trekken dat vast zit aan een zeil en dan naar iemand schreeuwen dat 'alles okee' is. Spannend maar het werd snel duidelijk dat er deze Mannendag geen paal/mast-danseres beschikbaar was in het programma van deze dag.

Kort: prachtig zeilen met redelijke wind op het drukke Sneekermeer. Even met z'n allen in het kouwe water springen, afdrogen en weer een rondje verder. Voor je het door hebt is de dag alweer voorbij en staat het skûtsje weer tegen de kade en drinken we met Roelof (schipper dus) een biertje oid. Niet eerder gezegd maar Roelof wilde ivm mijn omstandigheden geen geld hebben. Schitterend gebaar maar we wilden hem duidelijk maken dat voor ons deze dag heel bijzonder en belangrijk was. Ik had een A4-envelop meegenomen en die was de hele boot rond gegaan. Ik heb in een toespraakje hem mogen bedanken en de envelop overhandigen. Groepsfoto, achter elkaar aan naar de Chinees op het Kleinzand, heerlijk eten, tevreden naar huis en alweer zin in de volgende Mannendag.

2 opmerkingen:

  1. Blog staat onder de fotoreportage, maar gelukkig zag ik hem staan.
    Wijntje smaakt er prima bij. Snacks doen we maar niet, want dan word ik te dik. Heb al een stuk oranjekoek gehad vanavond.
    Het klinkt als een erg leuke dag. Dat was op de foto´s ook wel te zien.
    Hoezo paaldanseres? Je wou er toch geen vrouwen bij. Nou dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yeah man.
    Was super.
    Idd.jamer van die paaldanseres.

    Je liefste broer

    BeantwoordenVerwijderen